14 november- Hela världen vit

En morgon när vi vaknar är hela världen vit, och vi förstår att vintern har kommit hit!
För 3 veckor sen: Fanns löven fortfarande på träden och lyste upp med alla olika färger.
För 2 veckor sen: Kom värmen som jag i 25graders värme solade i.
För 1 vecka sen: Blåser löven av träden och det känns som att man tillsammans med dom virvlar runt i riktigt blåsväder.
Sen blir det iskallt med mössa, uggs och vinterjacka, för att sedan en annan dag totalt tvärvända i vädret och bli varmt och soligt. Då jag imorse vaknade och kikade ut genom fönstet, är allt det gröna vitt och från himlen kommer snöflingor och täcker hela marken med snö! Enligt vädergubben ska det bli 20grader varmt på söndag igen...
Vi har byggt en snölykta och jag har börjat nedräkningen till svenska julkalendern som jag troget kommer följa på svt genom datorn! Även en liten upplysning om att det för tillfället är värmebölja i LA, 32grader varmt och snart lämnar jag denna vintervärld!

Matlagningakuten:
Idag fick jag förfrågan om inte jag hade lust att laga middag eftersom det fanns en kycklig i kylen som jag "kunde göra något gott med", växande panik med tanke på allt ris jag bränt, ugnar jag tänt eld på och recept som misslyckats. Det enda som jag faktist alltid lyckas med är kladdkaka! Så nu har jag letat recept på internet med kycklig som huvudord och hittade inte enda vettigt. Då fick jag superidén, ringa Astrid! Har fått ett enkelt och bra recept på kycklig som jag nu ska börja exprimentera med, för här är det middagsdags. Håll tummarna, Amerikas befolkning håll er inne och säg: Lycka till Ingrid!
NU ÄR DET FREDAG och dagens ros går till dataaffären som precis i tid skickade tillbaka en check på 100 dollar, i precis rätt tid!
Puss&Kram
Ingrid




Kommentarer
Postat av: Hanna

haha åhhh snart snart snart, nu är det bara 5 dagar kvar. snart ses vi! och jag säger bara YES för snö och YES för värmebölja i like!:D

2008-11-14 @ 18:21:47
Postat av: Britta

Jag önskar både dig och familjen en god middag och hoppas att det finns snabbmat i kylen. Här var det också lite snö i morse, men sen kom regnet. Jag har barnen Lind här i kväll för vi ska på utflykt i morgon bitti och kolla på fåglarna som Tom hoppas skjuta.Barnen Lind får vara mina bonusbarn medan jag väntar på att sonen ska lära sig hur man gör. Kramar i massor Britta

2008-11-14 @ 19:55:48
Postat av: mamma

ja du kan också behöva lite snö efter all sol, våran snö har både kommit och farit. Idag på min lediga dag regn men Hektor fick en promenad i alla fall.visst är det ändå lite mysigt md första snön...har du koll på L:A mm. Jätteroligt med din blogg. Ha en härlig helg säger mamma som myser framför brasan och har nydoftande mammamackor på bänken..skulle gärna trycka in i datorn om det funkade Kramar mamma

2008-11-14 @ 20:46:32
Postat av: Elin

Ja se det snöar ja se det snöar! haha

Du måste bannemig börja kolla på Martha Stewart! :D

2008-11-14 @ 21:49:44
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout
Postat av: Klara o Anna-Lena

Tror säkert att Astrids kycklingrecept funkat. Vi, syster Inger o Johan ska till Astrid o Kjell imorgon och dinera en god dansk "fläskestek".

Alla hälsar!

2008-11-15 @ 00:37:33
Postat av: eva

hej du hoppas att alt går bra för dig fick adressen av Karin så nu kan jag se hur det går för dig. hur går det med träningen?

många kramar från oss på Klunka

2008-11-15 @ 18:17:36
Postat av: alexandra

snöööööööööööööön är borta wiiiihaaaaa

2008-11-17 @ 20:51:56
URL: http://plymis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0