27december- Victoria Secret&Ett försök till franska

Hej alla därhemma!
Klockan är 12 på natten och jag är precis hemkommen efter en väldigt lyckad shopping och readag med den franska tjejen Sophie. Sitter en en ny Victoria Secrets mjukisdress, rosa som det står Colorado i guld på och den är världens mjukaste. Eftersom Sophie hade ett giftcard på Macys så gick vi dit och där blev vi kvar i ca 2,5 timmar. Då man hittar en grymt skön massagestol kan man inte göra annat än att sitta där ett tag och eftersom Sophie har undefär samma beslutsångest som jag tog det ett bra tag innan giftcardet var förbrukat. Då vi väl var ute och började gå i resten av affärerna tjöt det varje gång vi gick in och ut ur en affär, då det efter ett tag upptäcktes att det var vi som pep. Eller rättare sagt Sopies underkläder;) Så det var bara att gå tillbaka och ta bort det. Dagen har varit toppen och jag har övat franska för fullt. Sopfies mamma ringde och hon pratar ingen engelska alls, vi skulle beställa glass och eftersom Sophie hade händerna fulla tog jag över samtalet med hennes mamma. Vilket gick sådär, jag sa:
Salut, un glas ala vanij silovple, je mapelle Ingrid, je suis Swedois så åter upprepade jag min glassbeställning för mamman typ tusen gånger eftersom det är det enda jag verkligen kan. Hon bara skrattade och babblade på med franska och jag förstod noll. Men jag fortsatte med glassbeställning och lite då och då kom jag på lite nya franska ord typ. au chockolat, nöff. Så det var verkligen en intressant konversation! ( ps, blunda för min franska stavning!)
Nu ska jag sova, är helt supertrött.
Puss&Kram
Ingrid


Kommentarer
Postat av: Elin

Hahahahhahaha, Ingrid och franska alltså! Hon måste trott att du var lite sådär lagom knasig :) Jörgen skulle varit stolt. Eeh :)

Victoria Secrets mjukisdress låter ju supermys! :D

Puss på dig sömntuta!

2008-12-28 @ 09:52:41
URL: http://hejhenning.blogg.se/freakout
Postat av: Kesti

Hej!

Det är allt bra för shopping mallen att du är på visit i landet, de måste ha ökat sin omsättning sedan du kom....och det har ju jag med eftersom att jag får ta del av shoppingen via superjulklappar och sedan låna dina gamla trasor på obestämd tid. Win-win eller hur man säger.

Ha det bra lillfransyskan.

2008-12-29 @ 16:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0